Sportfysiotherapie

Sportfysiotherapie helpt u weerin beweging!

Kan sportfysiotherapie u helpen?

Sporten en bewegen is goed voor onze gezondheid. In Nederland voldoen we redelijk aan de normen voor beweging. Wanneer je geveild wordt door een blessure, wil je weten wat het is en hoe je er zo snel mogelijk vanaf komt. Maar ook diegenen die moeite hebben om in beweging te komen door bijvoorbeeld een chronische ziekte kunnen hulp gebruiken. De sportfysiotherapeut helpt u weer sporten en bewegen!

De sportfysiotherapeut doet een sportspecifieke analyse wanneer u klachten heeft bij uw sportdeelname. In het lichamelijke onderzoek en beweeganalyse kunnen problemen geconstateerd worden die verband houden met de klacht(en). Deze zal de sportfysiotherapeut samen met u gaan verhelpen.

Wanneer u in aanmerking komt voor een 'beweeginterventie' zal er specifiek worden ingegaan op het klachtenbeeld, de oorzaken en risicogedrag. Dit is o.a. bij artrose, diabetes mellitus, COPD, coronaire hartziekten, kwetsbare ouderen, oncologie en osteoporose.

Bij welke klachten sportfysiotherapie?
Wanneer u een 'beweegvraag' heeft, bent u bij de sportfysiotherapeut aan het juiste adres. De sportfysiotherapeut is vooral geschikt bij twee doelgroepen: de sporters (van amateur tot prof) en mensen die in beweging moeten komen i.v.m. een chronische ziekten of ziekterisico. Of de sportfysiotherapeut u het beste kan helpen, wordt bepaald na het intakegesprek en lichamelijk onderzoek.

De fysiotherapeuten:

Kevin Neleman