Uw verzekering

Wij hebben contracten met deze zorgverzekeraars

Hoeveel behandelingen krijgt u vergoed?

Wij raden u aan om voorafgaand aan uw eerste afspraak zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Zij kunnen precies zien hoeveel behandelingen fysiotherapie/manuele therapie u in uw pakket heeft. Ook kunnen zij zien of u eerder het jaar al elders behandelingen heeft gebruikt. Aan de versterkte gegevens omtrent uw zorgverzekering kunnen geen rechten worden ontleend.

In 2023 tekenen wij geen contract met Zorg & Zekerheid. Zij spannen de kroon met hun lage tarief in combinatie met eisen die zowel de patiënt als fysiotherapeut niet ten goede komen. Bent u klant bij Zorg en Zekerheid dan wordt een deel van uw behandeling bij ons vergoed. U dient eerst zelf de factuur te betalen, welke u bij hen kunt indienen.

Wanneer valt het in de basisverzekering?
Alleen in de volgende gevallen valt fysiotherapie in de basisverzekering:

- Fysiotherapie bij onder 18 jaar: 9 behandelingen, indien nodig (met toestemming) 9 extra behandelingen (geen eigen risico);

- Fysiotherapie bij aandoening op chronische lijst: volledige dekking op basis van indicatie, de eerste 20 behandelingen dienen eerst zelf of uit aanvullende pakket vergoed te worden (wel eigen risico);

- Fysiotherapie bij artrose heup of knie: vergoeding van maximaal 12 behandelingen, alleen bij verwijzing voor een arts;

- Fysiotherapie bij etalagebenen: vergoeding van maximaal 37 behandelingen, alleen bij verwijzing (met Fontaine classificatie) door een arts (wel eigen risico);

- Oefentherapie bij COPD:: afhankelijk van de gradatie krijgt u een bepaald aantal behandelingen -direct vanaf de eerste keer- vergoed (wel eigen risico);

- Bekkenfysiotherapie bij urineverlies: eenmalig 9 behandelingen (wel eigen risico);

- en Herstelzorg na COVID-19 wordt vergoed gedurende 6 maanden (maximaal 50 behandelingen), op verwijzing van een arts (wel eigen risico).

In alle andere gevallen valt fysiotherapie in de aanvullende verzekering.

Geen vergoeding voor fysiotherapie?

Dan dient u uw behandelingen zelf te betalen. U krijgt hiervoor een factuur van ons. We verzoeken u deze direct na afloop van de behandeling te voldoen. Dit kan contact of per PIN.

DISCLAIMER

Aan bovenstaande gegevens kunnen geen rechten worden ontleend. Wij adviseren u altijd zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.