Uw verzekering

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars

Mostrar Mais

Hoeveel behandelingen krijgt u vergoed?

Wij raden u aan om voorafgaand aan uw eerste afspraak zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Zij kunnen precies zien hoeveel behandelingen fysiotherapie/manuele therapie u in uw pakket heeft. Ook kunnen zij zien of u eerder het jaar al elders behandelingen heeft gebruikt. Aan de versterkte gegevens omtrent uw zorgverzekering kunnen geen rechten worden ontleend.

Wanneer valt het in de basisverzekering?
Alleen in de volgende gevallen valt fysiotherapie in de basisverzekering:

- Fysiotherapie bij onder 18 jaar: 9 behandelingen, indien nodig (met toestemming) 9 extra behandelingen (geen eigen risico);

- Fysiotherapie bij aandoening op chronische lijst: volledige dekking op basis van indicatie, de eerste 20 behandelingen dienen eerst zelf of uit aanvullende pakket vergoed te worden (wel eigen risico);

- Fysiotherapie bij artrose heup of knie: vergoeding van maximaal 12 behandelingen, alleen bij verwijzing voor een arts;

- Fysiotherapie bij etalagebenen: vergoeding van maximaal 37 behandelingen, alleen bij verwijzing (met Fontaine classificatie) door een arts (wel eigen risico);

- Oefentherapie bij COPD:: afhankelijk van de gradatie krijgt u een bepaald aantal behandelingen -direct vanaf de eerste keer- vergoed (wel eigen risico);

- Bekkenfysiotherapie bij urineverlies: eenmalig 9 behandelingen (wel eigen risico);

- en Herstelzorg na COVID-19 wordt vergoed gedurende 6 maanden (maximaal 50 behandelingen), op verwijzing van een arts (wel eige risico)..

In alle andere gevallen valt fysiotherapie in de aanvullende verzekering.

Geen vergoeding voor fysiotherapie?

Dan dient u uw behandelingen zelf te betalen. U krijgt hiervoor een factuur van ons. We verzoeken u deze direct na afloop van de behandeling te voldoen. Dit kan contact of per PIN.

DISCLAIMER

Aan bovenstaande gegevens kunnen geen rechten worden ontleend. Wij adviseren u altijd zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

© 2010-2020 Fysiotherapie Heiszwolf. Op al onze producten en diensten is onze Privacy Policy van toepassing.

Bisletweg 2 2905 AW Capelle aan den IJssel

Tel.: 010 451 51 09